ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

 

ΓΙΑ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ:

 

·       Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια. Στις πλάτες δύο παιδιών καρφιτσώνουμε από μία πεταλούδα διαφορετικού χρώματος. Το κάθε παιδί θα προσπαθήσει να δει το χρώμα της πεταλούδας του άλλου παιδιού. Όποιος από τα ζευγάρια τα καταφέρει πρώτος θα είναι και ο νικητής. Έπειτα, τα οι νικητές θα κάνουν άλλα ζευγάρια, μέχρι τελικά να προκύψει ένας μόνο νικητής.

 

 

ΓΙΑ ΜΕΛΙΣΣΑ:

 

·       Περνά-Περνά η Μέλισσα: Δυο παιδιά στέκονται το ένα απέναντι από το άλλο και σχηματίζουν, με τα χέρια τους σηκωμένα ψηλά και ενωμένα, μια γέφυρα. Αποφασίζουν, χωρίς να τα ακούσουν οι συμμαθητές τους, ποιο θα είναι μέρα και ποιο νύχτα. Τα υπόλοιπα παιδιά σχηματίζουν μια γραμμή, μπαίνοντας το ένα πίσω από το άλλο και περνούν κάτω από τη γέφυρα τραγουδώντας ‘Περνά – περνά η μέλισσα με τα μελισσόπουλα και με τα παιδόπουλα. Ζουμ, ζουμ, ζουμ, οι μέλισσες περνούν, για να δούμε ποιον θα βρουν’. Στο σημείο αυτό, τα παιδιά που σχηματίζουν τη γέφυρα, κατεβάζουν τα χέρια τους και κλείνουν μέσα σε αυτά ένα παιδί – μέλισσα. Έπειτα, το παίρνουν μακριά από τα άλλα παιδιά και του ψιθυρίζουν στο αυτί ‘Τι θες να είσαι, μέρα ή νύχτα;’. Το παιδί – μέλισσα απαντά και κάθεται στην άκρη. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται και για τα υπόλοιπα παιδιά. Στο τέλος, τα παιδιά, ανάλογα με την απάντηση που έδωσαν, πηγαίνουν πίσω από το αντίστοιχο παιδί, φτιάχνοντας γραμμές. Το παιδί – μέρα κρατά ένα σκοινί από τη μια του άκρη, ενώ το παιδί – νύχτα το κρατά από την άλλη του άκρη και το τραβούν με δύναμη και με τη βοήθεια των παιδιών που έχουν από πίσω τους. Κερδίζει η ομάδα που θα καταφέρει να τραβήξει τα παιδιά της αντίπαλης ομάδας.

 

·       Μέλισσα-Μέλισσα:Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ισάριθμες ομάδες. Έπειτα τα παιδιά κάθε ομάδας παρατάσσονται το ένα δίπλα στο άλλο και ενώνουν τα χέρια τους. Οι δύο ομάδες στέκονται η μία απέναντι στην άλλη. Ξεκινά η Α ομάδα λέγοντας ‘Μέλισσα – μέλισσα’, ενώ η Β ομάδα απαντά ‘Μέλι γλυκύτατο’. Συνεχίζει η Α ομάδα λέγοντας ‘Ποιον παραγγέλνετε;’ και η Β ομάδα απαντά λέγοντας το όνομα κάποιου παιδιού από την Α ομάδα. Το παιδί που άκουσε το όνομά του φεύγει από την ομάδα του και πάει στην αντίπαλη ομάδα, όπου προσπαθεί, να σπάσει με το σώμα του, χωρίς να χρησιμοποιεί τα χέρια του, την αλυσίδα που έχουν φτιάξει με τα χέρια τα παιδιά. Αν τα καταφέρει, παίρνει μαζί του ένα παιδί από την αντίπαλη ομάδα στην ομάδα του. Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται, μόνο που κάθε φορά αρχίζει το παιχνίδι η άλλη ομάδα, λέγοντας το ‘Μέλισσα – μέλισσα’. Κερδίζει η ομάδα που σε κάποια συγκεκριμένη χρονική στιγμή θα έχει μεγαλύτερο αριθμό παιδιών.

 

ΓΙΑ ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΔΑΡΟΥΣΑ:

 

·       Τα παιδιά κάθονται κάτω με ανοιχτά τα πόδια, το ένα πίσω από το άλλο. Ο μπροστινός πιάνει τα πόδια του παιδιού που είναι από πίσω του. Τα παιδιά έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες-σαρανταποδαρούσες και η μια πρέπει  να κυνηγά την άλλη, υπό την υπόκρουση μουσικής, χωρίς να ακουμπά χέρια κάτω.

 

ΓΙΑ ΜΥΓΑ:

 

·       Τυφλόμυγα: Η νηπιαγωγός δένει με ένα μαντήλι τα μάτια ενός παιδιού που υποδύεται την τυφλόμυγα. Αυτό το παιδί προσπαθεί να πιάσει τα υπόλοιπα παιδιά. Όποιο παιδί καταφέρει να το πιάσει, υποδύεται αυτό με τη σειρά του την τυφλόμυγα και κυνηγά τα υπόλοιπα παιδιά.

 

 

 

 

ΓΙΑ ΑΡΑΧΝΗ: Ο ΙΣΤΟΣ ΤΗΣ ΑΡΑΧΝΗΣ

 

·       Τραβάμε μια γραμμή στο πάτωμα από τη μια πλευρά στην άλλη. Με λάχνισμα επιλέγουμε ένα παιδί που θα κάνει την αράχνη. Στέκεται πάνω στη γραμμή, με τα χέρια ανοιγμένα. Όλοι οι παίκτες στέκονται από τη μια πλευρά του χώρου. Όταν η αράχνη πει ‘ελάτε’, πρέπει όλοι να τρέξουν από τη μια πλευρά του χώρου όπου διεξάγεται το παιχνίδι, προσπαθώντας να μην τους αγγίξει η αράχνη. Καθώς οι παίκτες περνούν τη γραμμή, η αράχνη προσπαθεί να πιάσει όσους περισσότερους παίκτες μπορεί. Η αράχνη όμως, επιτρέπεται να κινείται μόνο κατά μήκος της γραμμής. Τα παιδιά που αιχμαλωτίζονται στον ιστό γίνονται κα αυτά αράχνες και ενώνουν τα χέρια τους δημιουργώντας έναν ιστό, οπότε γίνεται σταδιακά όλο και πιο δύσκολο να περάσει κάποιος από την άλλη πλευρά. Το παιχνίδι ολοκληρώνεται όταν όλοι οι παίκτες πιαστούν στον ιστό της αράχνης (Κάντζου Νίκη, Καθημερινές διαθεματικές δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο, Τόμος Β’, εκδ. Δίπτυχο, Αθήνα, 2005, σελ. 39, 40).