Η Πύλη υλοποιήθηκε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου Η Πύλη χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Μποδοσάκη Αρχική Σελίδα
Αρχική Σελίδα Πύλης Πληροφορίες Σχετικά με την Πύλη, τους Στόχους και τους Εταίρους Διακριτά Γνωστικά Θεματικά Πεδία για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Διακριτά και Αυτόνομα Πακέτα Εκπαιδευτικού Υλικού που σχετίζεται με μια ή περισσότερες Θεματικές Ενότητες Υλικό Εκπαιδευτικών: Προγράμματα και Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν σε Σχολεία Συλλογή από  Ελληνικά και Διεθνή Κείμενα, Ιστοσελίδες, Πολυμέσα και Γλωσσάρια Όρων για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Ενημέρωση Κοινότητα Χρηστών/Ομάδες Συζητήσεων

Αρχή
Αναζήτηση
Προγράμματα
Δραστηριότητες
Λίστα Εκπαιδευτικών

Ξεχάσατε το Κωδικό σας?
Εγγραφή στη Πύλη!
 
 
Τίτλος
Η Κυρά της Λίμνης μάς ταξιδεύει στα μυστικά της αξεδιάλυτης γοητείας της

Περίληψη

«Η Κυρά τηςΛίμνης μάς ταξιδεύει στα μυστικά της αξεδιάλυτης γοητείας της»

 

Κατά τη σχολική χρονιά 2011-2012, εκπονήθηκε, στο 7ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων, το Πολιτιστικό Πρόγραμμα (με περιβαλλοντικές προεκτάσεις) με τίτλο «Η Κυρά της Λίμνης μάς ταξιδεύει στα μυστικά της αξεδιάλυτης γοητείας της», με τους μαθητές και τις μαθήτριες των τριών (3) τμημάτων της Α΄ Γυμνασίου, και αρκετούς από τις άλλες τάξεις, που προσφέρθηκαν εθελοντικά.

Ένα ταξίδι, γεμάτο όνειρα και επιθυμίες, που ελπίσαμε να μας προσφέρει εμπειρίες, βιώματα, αναμνήσεις, χαρές, γνώσεις του εαυτού μας και του περιβάλλοντος κόσμου μας. Γιατί, τελικά, το ταξίδι είναι αυτό που έχει αξία και θα μας μάθει το σεβασμό και την εκτίμηση προς κάθε στιγμή της ζωής μας.

Το πολιτιστικό μας πρόγραμμα φιλοδόξησε να γίνει: ένα μάθημα τοπικής ιστορίας, ένα ταξίδι στα καλντερίμια του γιαννιώτικου παρελθόντος, μια ανάσα παράδοσης, μια αφόρμηση οικολογικής ευαισθητοποίησης-συνειδητοποίησης, μια ουσιαστική επαφή και επικοινωνία στην αλλοτριωμένη εποχή μας.

Προσεγγίσαμε τη Λίμνη από ποικίλες οπτικές: ιστορική (ταξιδέψαμε στο παρελθόν, παρόν και μέλλον της - ήρθαμε σε επαφή με την ιστορία της Λίμνης, στο τοπικό αλλά και στο γενικότερο πλαίσιό της, ενταγμένο στην ιστορία της πόλης των Ιωαννίνων), βιωματική (θυμηθήκαμε δικές μας πολύτιμες στιγμές που βιώσαμε κοντά της), λογοτεχνική (αισθανθήκαμε τι ήθελε η Λίμνη να μας προβάλλει μέσα από τα κείμενα ανθρώπων που ένιωσαν την ομορφιά αλλά και την αγωνία της), φωτογραφική (εξοικειωθήκαμε με την απόδοση ιδιαίτερων εκφάνσεων φωτογραφικών  στιγμιοτύπων και διοργανώσαμε την πρώτη μας Έκθεση Φωτογραφίας με τις φωτογραφίες που αναδείχτηκαν μέσα από τους online διαγωνισμούς μας), καλλιτεχνική (παρατηρήσαμε τα γλυπτά που στολίζουν τον παραλίμνιο, εκτιμήσαμε τη ματιά των καλλιτεχνών, τα φωτογραφίσαμε από ποικίλες οπτικές γωνίες, αναδεικνύοντας έτσι τον τρόπο που βιώνουμε την τέχνη και την "αποδίδουμε" – προσωποποιήσαμε με τη δική μας ματιά και πινελιά την Κυρά της Λίμνης), θεατρική-κινηματογραφική (δραματοποιήσαμε και σκηνοθετήσαμε τα ερεθίσματά μας στο δικό μας θεατρικό όραμα και φιλοτεχνήσαμε τα videos μας για λυρικά φανερώματα της ψυχής μας), δημιουργικής γραφής (συγγράψαμε το δικό μας μύθο, παραμύθι, ποίημα, κόμικ, τραγούδι), λαογραφική, μύθου και θρύλου (εντοπίσαμε και αφηγηθήκαμε τους μύθους και τους θρύλους στην αχλύ του χρόνου).

Γνωρίσαμε το Νησί της σε πιο ουσιαστική επαφή, πέρα από το "επιφανειακό" τουριστικό μέρος του.

Αναδείξαμε τις περιβαλλοντικές της ομορφιές και αξιολογήσαμε την ανθρωπογενή επίδραση στο περιβάλλον της.

Εκτιμήσαμε- ενισχύσαμε τη φιλαναγνωσία και οργανώσαμε – διαμορφώσαμε την Έκθεση Βιβλίου μας, σχετική με τη Λίμνη, το Νησί, τα Γιάννενα, την Ήπειρο, με μεράκι, φαντασία και ευαισθησία για τον τόπο μας.

Παρουσιάσαμε, με τη συμβολή διαφόρων εφαρμογών των ΤΠΕ, τα αποτελέσματα της εργασίας μας, τα όσα η Λίμνη μάς "αφηγείται σωπαίνοντας", στη σχολική κοινότητα και στην ιστοσελίδα (http://limnhioanninon.weebly.com) που φτιάχτηκε για το σκοπό αυτό, αλλά και εμπνευστήκαμε τις δικές μας δημιουργίες. 

«Αδελφοποιηθήκαμε» με τη γαλλική λίμνη του Annecy και συνειδητοποιήσαμε ότι, παρά τις διαφορές τους, ένα είναι το κοινό: η φύση μας φροντίζει προσφέροντάς μας μοναδική ομορφιά και εμείς οφείλουμε να της το ανταποδίδουμε.

Στο BlogoΗμερολόγιό μας,  καταγράψαμε βήμα-βήμα όλες τις αναμνήσεις μας από το πρόγραμμα.

Με το Ερωτηματολόγιο δόθηκαν οι γνώμες μας για το πολιτιστικό μας πρόγραμμα, όπως το βιώσαμε, και για σωστή εκτίμηση και συνεχή βελτίωση του προγράμματος.

Δημιουργήσαμε, συνεργαστήκαμε, αναπτύξαμε διάλογο – πρωτοβουλία – κριτική σκέψη, και συνειδητοποιήσαμε ότι όλη η ομορφιά κρύβεται στο ταξίδι προς τη γνώση.



Προτεινόμενες Ηλικίες Εφαρμογής
Νηπιαγωγείο Α'-Γ' Δημοτικού Δ'-ΣΤ' Δημοτικού Γυμνάσιο Λύκειο Ενήλικες

Σχετιζόμενες Θεματικές Ενότητες

Συννημένα Αρχεία

Tύπος: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Δημοσίευση: 24/06/2012
Eκπαιδευτικός: Σταματία Σταμάτη
Τηλέφωνο: 26510-----
Email: stamatiastamath@gmail.com
Εκπαιδευτική Μονάδα: 7ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων
Πύλη Παιδαγωγικού Υλικού Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Αιγαίου