Έρευνα σχετικά με την Πύλη
Ερωτηματολόγιο
|
Καλωσορίσατε στην πύλη παιδαγωγικού υλικού για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
και την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη!
Αν ενδιαφέρεστε να ανακαλύψετε ή να μοιραστείτε χρήσιμη πληροφορία και
παιδαγωγικό υλικό για το περιβάλλον και την αειφορία, βρίσκεστε μάλλον στο σωστό
site.
Αν είστε εκπαιδευτικός ή εκπαιδευτής εν γένει, ακόμα καλύτερα. Περιηγηθείτε
στις υπηρεσίες που προσφέρει αυτή η εφαρμογή και μη διστάσετε να μας στείλετε τα
σχόλια και τις παρατηρήσεις σας για να την κάνουμε ακόμα καλύτερη...
|
H Oμάδα Υποστήριξης Έργου |
|
|
|
Επιλεγμένο Video |
|
|
|
|
Επιλεγμένη Θεματική Ενότητα |
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Η ζωή του ανθρώπου, ιδιαίτερα του πολίτη των σύγχρονων δυτικών κοινωνιών, είναι συνυφασμένη με την κατανάλωση ενέργειας. Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί τη ζωή του χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, θέρμανση, μεταφορικά μέσα; Χάρη στους φυσικούς πόρους που μετασχηματίζονται σε ενέργεια, ο άνθρωπος επιβιώνει, δημιουργεί, εξελίσσεται. Ορισμένοι όμως από αυτούς τους πόρους δεν είναι ανεξάντλητοι. Όσο περνούν τα χρόνια, το ενεργειακό ζήτημα αναδεικνύεται ως μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις των σύγχρονων κοινωνιών. Για την αντιμετώπισή του απαιτείται η στροφή σε μορφές ενέργειας περισσότερο φιλικές στο περιβάλλον αλλά, κυρίως, η επανεξέταση των προτύπων ζωής και των συνήθειών μας.
|
|
|
Επιλεγμένο Eκπαιδευτικό Πακέτο |
Α. ΠΟΛΛΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: Οδηγός Ανάπτυξης Διαθεματικών Δραστηριοτήτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Ο οδηγός αυτός δημιουργήθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και επιδιώκει αφενός την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε θέματα περιβάλλοντος, και αφετέρου την επιμόρφωσή τους στο σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο σχολείο.
Ο Οδηγός χωρίζεται σε δύο μέρη:
(α) το Εισαγωγικό/Θεωρητικό μέρος στο οποίο αναλύονται οι έννοιες ‘περιβάλλον’ και ‘αειφόρος ανάπτυξη’, παρουσιάζεται η σκοποθεσία και το θεσμικό πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, γίνεται μια σύντομη ιστορική αναδρομή για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, παρουσιάζονται βασικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις και διδακτικές στρατηγικές καθώς και το μεθοδολογικό πλαίσιο ανάπτυξης προγραμμάτων της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ενώ συνοψίζονται επίσης βασικές γνώσεις γύρω από κεντρικά περιβαλλοντικά θέματα και ζητήματα (αέρας - ατμόσφαιρα - κλιματικές αλλαγές, νερό, έδαφος, δάση, βιοποικιλότητα - εξαφάνιση ειδών, ενέργεια, διαχείριση απορριμμάτων και αποβλήτων, ανθρώπινες δραστηριότητες, ανθρώπινες σχέσεις και αξίες).
(β) το Εργαστηριακό/Πρακτικό μέρος, το οποίο περιέχει ενδεικτικά σχέδια εργασίας για τα παραπάνω περιβαλλοντικά θέματα/ζητήματα που απευθύνονται σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και φύλλα εργασίας που υποστηρίζουν τα προτεινόμενα σχέδια εργασίας.
|
|
|
Ενημέρωση
|
|
|
|
|
|
|
|
|