Η Πύλη υλοποιήθηκε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου Η Πύλη χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Μποδοσάκη Αρχική Σελίδα
Αρχική Σελίδα Πύλης Πληροφορίες Σχετικά με την Πύλη, τους Στόχους και τους Εταίρους Διακριτά Γνωστικά Θεματικά Πεδία για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Διακριτά και Αυτόνομα Πακέτα Εκπαιδευτικού Υλικού που σχετίζεται με μια ή περισσότερες Θεματικές Ενότητες Υλικό Εκπαιδευτικών: Προγράμματα και Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν σε Σχολεία Συλλογή από  Ελληνικά και Διεθνή Κείμενα, Ιστοσελίδες, Πολυμέσα και Γλωσσάρια Όρων για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Ενημέρωση Κοινότητα Χρηστών/Ομάδες Συζητήσεων













Ξεχάσατε το Κωδικό σας?
Εγγραφή στη Πύλη!
 
 
ΠΑΚΕΤΑ \ Α. ΠΟΛΛΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο Δημοτικό Σχολείο \ Απειλούμενα είδη

Έτος Δημοσίευσης: 1995
Επιστημονικός Υπεύθυνος: Ευγενία Φλογαΐτη
Συγγραφέας(εις): Τριαντάφυλλος Αδαµακόπουλος, Εταιρεία για τη Μελέτη & Προστασία της Μεσογειακής Φώκιας, Άννα Κρεµέζη-Μαργαριτούλη, Πηνελόπη Ματσούκα, Βασίλης Χατζηρβασάνης (Επικαιροποίηση 2008: Κώστας Γαβριλάκης & Γεωργία Λιαράκου)
Προσπελάσεις (Views): 16692

Το ζήτημα που πραγματεύεται αυτό το κείμενο είναι η μείωση της βιοποικιλότητας. Αρχικά αναλύεται η έννοια της βιοποικιλότητας και η κατανομή των ειδών σε διάφορα οικοσυστήματα. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η διαχρονική εξέλιξη της βιοποικιλότητας σε επίπεδο πλανήτη και εξετάζονται οι βασικοί παράγοντες που ευθύνονται για τη μείωσή της. Γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στο ελληνικό περιβάλλον και στη λογική που πρέπει να διέπει την προστασία της φύσης. Ένα μεγάλο μέρος του κειμένου αφιερώνεται στην παρουσίαση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και των κινδύνων που αντιμετωπίζουν ορισμένα απειλούμενα είδη που συναντώνται στην Ελλάδα, όπως η καφέ αρκούδα, το αγριόγιδο, ο λύκος, οι γύπες, η θαλάσσια χελώνα κ.ά.


Κεφάλαια Ενότητας
Γονίδια, είδη και οικοσυστήματα
Βιολογική ποικιλότητα
Συρρίκνωση της βιολογικής ποικιλότητας
Αίτια της συρρίκνωσης-απειλές
Γιατί θέλουμε να προστατεύσουμε τα είδη
Το ελληνικό περιβάλλον
Πως μπορούμε να προστατεύσουμε τη φύση: από την απόλυτη προστασία στη «βιώσιμη ανάπτυξη»
Οι προστατευόμενες περιοχές
ΤΑ ΧΕΙΡΟΠΤΕΡΑ
Ο ΑΓΡΙΟΓΑΤΟΣ
Η ΚΑΦΕΤΙΑ ΑΡΚΟΥΔΑ
ΤΟ ΑΓΡΙΟΓΙΔΟ
ΤΟ ΑΓΡΙΟΚΑΤΣΙΚΟ
ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΛΑΦΙ
Ο ΛΥΚΟΣ
ΟΙ ΓΥΠΕΣ
Η ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΧΕΛΩΝΑ
Η ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΦΩΚΙΑ
Ομοταξία - Τάξη - Υποτάξη - Οικογένεια - Γένος - Είδος
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ - ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΠΗΓΕΣ


Δραστηριότητες
Το παιχνίδι του γορίλα.
Μια ιστορία με λύκους.
Οι λύκοι στην Ελλάδα.
Λύκοι στην «αιχμαλωσία».
Λύκος και λυκόσκυλο.
Το μόμπιλε του λύκου και της τροφής του.
Ο λύκος ως απειλούμενο είδος (παιχνίδι ρόλων).
Απειλούμενα είδη-Γύπες.
Αρπακτικά πουλιά (σταυρόλεξο).
Προσαρμογή των πουλιών
Γύπες - Μετανάστευση Ασπροπάρη.
Το παιχνίδι του γύπα.
Χελώνα από χαρτί (χειροτεχνία).
Η προστασία της χελώνας.
Άνθρωποι και χελώνες (παιχνίδι ρόλων).
Η ζωή της φώκιας (συγγραφή φυλλαδίου).
Η φώκια ως απειλούμενο είδος (παιχνίδι ρόλων).
Η ζωή της φώκιας (παιχνίδια).
Η ζωή της φώκιας (παιχνίδι μίμησης).
Φώκιες - Σπηλιά - Ψαράδες (παιχνίδι).
Φώκιες - Σπηλιά - Ψαράδες (παιχνίδι).
Η αρκούδα.
Συμφωνώ - Διαφωνώ
Θάλασσα και ξηρά.
Προσαρμογή των πουλιών
Η μετατόπιση των ηπείρων.
Γνωριμία με τα απολιθώματα.
Το ταξίδι του Δαρβίνου.
Η προσαρμογή των ειδών
Ωοτόκα και ζωοτόκα ζώα.
Επίσκεψη στο Γεωλογικό και το Παλαιοντολογικό Τμήμα του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας.
Επίσκεψη στο Τμήμα Σπονδυλωτών του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας - Οι Δεινόσαυροι
Επίσκεψη στο χώρο των Παλαιοντολογικών ανασκαφών στο Πικέρμι Αττικής.
Επίσκεψη στη Σπηλαιοδολίνη της Βραυρώνας.
Σπονδυλωτά και ασπόνδυλα ζώα.

Πύλη Παιδαγωγικού Υλικού Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Αιγαίου